Dumnezeu cântărește piatra

 

„Pe Prea Sfinția Sa Corneliu Bârlădeanu, episcop vicar al Episcopiei Hușilor, am avut șansa dată de Dumnezeu să-l întâlnesc în casa părintelui Dumitru Valenciuc de la Volovăț. Ceasurile petrecute în prezența Prea Sfinției Sale ar fi de neuitat pentru oricine ar avea prilejul să-l asculte, înaltul prelat fiind, cum s-ar spune, o combinație de înțelepciune, educație și eleganță. La urma-urmei, ierarhul vasluian întruchipează ceea ce visăm, ceea ce așteptăm de la arhiereu: harul.”. Au trecut 12 ani de când am scris aceste rânduri. Între timp au murit fratele și mama mea, au trecut peste mine urgiile vieții, am fost legată sufletește de un om de altă religie și iacătă, dragii mei,  îmi asum slăbiciunile firii. Nu știu unde am auzit expresia aceasta frumoasă și anume că granițele dintre religii nu ating cerul. Pot la această dată să spun că am privit religia ortodoxă și dinăuntru și dinafara ei și-mi dau seama însutit că la temelia neamului nostru stă biserica. Scriu toate acestea cu gândul la Prea Sfinția Sa Corneliu Bârlădeanu, pe care nu am avea dreptul niciodată să-l judecăm. Pentru mine preotul Corneliu Bârlădeanu devine oglinda în care se privesc denigratorii acestui neam, care nu-și văd de secretul ascuns cu strășnicie în dulapul din pivniță. Dacă ar înțelege cât rău fac neamului nostru cârtitorii și denigratorii care îl osândesc în piața publică,  încă am fi salvați. Mai bine ne-am aduna să ne rugăm. Mai bine ne-am vedea bârna din ochii noștri. Mai bine nu ne-am distruge țara din interior și nu ne-am face de ocara altor neamuri. Doar Dumnezeu judecă firea omului. Doar Dumnezeu cântărește piatra.

Lasă un răspuns

