Hârtia aruncată în vânt

Ploua subţire şi rece ,iar eu l-am călcat pe rever, i-am strivit zâmbetul exersat cu pantoful ce-şi caută în disperare cizmarul…I-am murdărit gulerul scrobit, izbitor de alb, faţă de machiajul accentuat cu ruj pentru doamne de companie. Apoi l-am ridicat între două degete şi i-am cercetat promisiunile. Erau multe la număr şi el se situa printre acei candidaţi integri, care vor face din ţara asta o lume a bunăstării şi prosperităţii. De ce trebuia să-i smulg buzunarele de hârtie,unul câte unul, pentru a-l vedea cum arată zdrenţăros? De ce trebuia să-i desenez în dreptul inimii un căţel,un colac,o traistă goală?

De ce nu-mi prezenta încredere nici cât un vârf de ac?
Şi totuşi era ziua mea bună pentru că îi puteam trage câte picioare voiam. (Vorba vine…nici chiar aşa!)

Violenţa este interzisă cu desăvârşire, dar uneori singura formă de protest este lupta cu puternicii invizibili.

Aţi înţeles fireşte că avusesem sub talpă un afiş,o peltea electorală , o bomboană cu dulce vitriol, bună pentru alegătorii creduli, care vor spune în curând ,,Da,da,el este,pe el îl votăm, căci omul care votează e cetăţean veritabil’’.
L-am aşezat pe măsuţă, i-am şters urmele de noroi şi acum îl privesc zâmbindu-mi cu dinţii lui albi, laţi, cu obrazul, desigur, fin şi subţire. În fiecare dimineaţă îmi aşez ceaşca de cafea pe chipul candidatului , măcar la asta să fie bună hârtia aruncată în vânt, măcar în zaţul cafelei să caut minciunile gogonate pe care le aud seară de seară la ştiri…Dumneavoastră mai credeţi că există cizmari care ne pot repara încălţămintea pe veci compromisă?

Lasă un răspuns

